Wizyta w Brukseli i w Parlamencie Europejskim

2012-12-05 21:23

W dniach 2-5 grudnia 2012 najstarsi wychowankowie Świetlicy Socjoterapeutycznej Caritas Diecezji Radomskiej uczestniczyli w wycieczce do Brukseli. Był to wyjazd zorganizowany przez Biuro Poselskie Posła  do Parlamentu Europejskiego Adama Bielana, który to osobiście zaprosił młodzież podczas swojej wizyty w świetlicy. W programie wycieczki znalazło się zwiedzanie Brukseli, Antwerpii i wizyta w Parlamencie Europejskim.

„Mieliśmy okazję podziwiać niezwykłe zabytki Belgii. Na mnie ogromne wrażenie zrobiło Atomium. Jest to model kryształu żelaza, powiększony 165 miliardów razy, zlokalizowany w dzielnicy Laeken, na przedmieściach Brukseli.-wspomina Martyna- Stojąc przed nią ma się niesamowite odczucie różnicy wielkości,  podoba mi się, jak jest oświetlona w nocy, widzieliśmy ją wieczorem, gdy wracaliśmy z  Antwerpii.”

„Bardzo ciekawym przeżyciem było zwiedzanie Parlamentu Europejskiego. Nie wyobrażałem sobie, że jest on tak duży-wspomina Bartek.- Mieliśmy okazję wysłuchać wykładu na temat funkcjonowania Parlamentu Europejskiego i porozmawiać z panem Posłem Adamem Bielanem.”

W jednej z  najstarszych belgijskich restauracji Chez Leon serwującej m.in. typowe dla  Belgii  małże i frytki mieliśmy okazję zjeść przepyszną kolację.

W samej Brukseli, stolicy Belgii, zwiedziliśmy Katedrę św. Michała i św. Guduli, widzieliśmy pałac Królewski, Łuk Tryumfalny i ogrody,  Posążek Manneken-Pis, piękny Rynek a w nim Ratusz z niezwykłą wieżą, Dom Królewski i przepiękne kamienice.

Natomiast Antwerpia to drugi w Europie pod względem wielkości port morski. Przechodząc wzdłuż portu widzieliśmy niezwykłą Fortecę Steen. Już po zmroku spacerowaliśmy po pięknie oświetlonym Rynku podziwiając zabytkowe kamieniczki oraz górującą nad miastem, jedną z najwyższych na świecie, katedrę Najświętszej Maryi Panny.

Bruksela to również stolica czekolady, której wszędzie jest pod dostatkiem, więc nie zabrakło i zakupów pamiętając o tych, co zostali w domu.

Pięknie dziękujemy za tak wspaniały prezent.