Kolonie w Sztutowie nad morzem

2010-08-31 23:11

Kolonia miała miejsce w Sztutowie w ośrodku kolonijno-wypoczynkowy „ALGA” przy ul. Gdańska 47a. od 28.07.2010 do 10.08.2010.  Obiekt położony był na dużym, bezpiecznym i ogrodzonym terenie w centralnej części Sztutowa. Byliśmy zakwaterowani w pokojach  2-6 osobowych z balkonami i TV. Na miejscu do dyspozycji mieliśmy stołówkę z dużym tarasem, basen, kręgielnię, bilard, stół do tenisa stołowego, salę dyskotekową oraz salę do spotkań. Ponadto  na terenie obiektu znajdowało się boisko, plac zabaw i miejsce na ognisko. W niedalekiej odległości od ośrodka mieliśmy możliwość korzystania z boiska ORLIK. Tuż obok ośrodka znajdował się przystanek kolejki wąskotorowej.

Podczas kolonii zwiedziliśmy

• Malbork - gdzie zwiedziliśmy Zamek Krzyżacki i braliśmy udział w pokazach rycerskich;
  • Szymbark – Centrum Edukacji i Promocji Regionu a w nim Dom „do góry nogami”, Dom Sybiraka, Replikę Bunkra „Ptasia wola”, zapoznaliśmy się z gwarą kaszubską, zobaczyliśmy najdłuższą deskę świata!. Mieliśmy również okazję sprawdzić swoje siły w Parku Linowym, co sprawiło nam przeogromną radość.
  • Gdynia Sopot Gdańsk –zwiedziliśmy Akwarium Gdyńskie znane jako Oceanarium, statek „Dar Pomorza” i „Błyskawica”, ul. Bohaterów Monte Cassino i Molo Sopockie, Starówkę Gdańską z jej zabytkami: fontanną Neptuna, Dwór Artura, Żuraw, Kościół Mariacki. Dodatkową atrakcją był Jarmark Dominikański.
  • Krynica Morska - wraz z Latarnią Morską
  • Kąty  Rybackie- Muzeum Zalewu Wiślanego
  • Uczestniczyliśmy w rejsie po Zalewie Wiślanym podczas którego sami mogliśmy pokierować statkiem zastępując w tym Kapitana
  • Sztutowo – zwiedziliśmy muzeum Hitlerowskiego Obozu Koncentracyjnego Stutthof z lat 1939-45, w którym zginęło ok. 85 tys. osób
  • Stegna – czyli sąsiednia miejscowość naszego wypoczynku.

Stałym punktem programu było oczywiście morze a wiec plażowanie i kąpiele na zmianę z kąpielami w basenie przy ośrodku. Uczestniczyliśmy w zabawach i grach zespołowych, rozmowach i pogadankach, wędrówkach  po okolicznych terenach.